Lebih info di www.facebook.com/Giffarine.my

Khamis, 27 Jun 2013

JUS GOJI



Bagaimana jika ada Dokter memberitahu saudara bahwa ada minuman jus yang mana bila anda minum setiap hari, akan memberikan hasil yang sangat mengagumkan bagi kesehatan anda seperti dibawah ini:

- Memperpanjang Usia
Molekul utama polisakarida dan antioksidan yang kuat mampu melindungi tubuh dari penuaan dini
- Meningkatkan Energi dan Stamina
Meningkatkan toleransi, staminda dan ketahanan dalam melakukan latihan / kegiatan fisik.
Membantu menghilangkan rasa lemah, terutama pada masa penyembuhan
- Membuat anda kelihatan lebih muda / awet muda & tidur lebih nyenyak
Polisakarida dalam Himalayan Goji Jus merangsang pelepasan hGH (Human Growth Hormon), hormon masa pertumbuhan (youth hormone), sehingga membuat penampilan menjadi lebih muda dan tidur lebih nyenyak.
- Menstabilkan tekanan darah
– Mengontrol kadar kolesterol dalam darah
– Menstabilkan kadar gula darah bagi penderita diabetes / kencing manis
– Meningkatkan libido / seks
– Membantu mengurangi berat badan

Membantu mengubah makanan dan lemak menjadi energi dan menormalkan kadar Kortisol
- Mengurangi rasa sakit dikepala dan sakit pinggang
– Menjaga kesehatan jantung, darah, ginjal dan hati
– Meningkatkan sistem kekebalan tubuh, ketahanan terhadap penyakit, dan membantu penyembuhan terhadap penderita kanker

Polisakarida dalam Himalayan Goji Juice mendorong dan menyeimbangkan sel-sel dalam tubuh termasuk T-cells, IL2, lgA dan lgG. Hal ini membantu penyembuhan penderita kanker
- Melawan peradangan dan radang sendir (arthritis) seta menguatkan otot dan tulang
– Memperbaiki kesuburan, membantu mencegah “Morning Sickness” pada saat kehamilan dan meringankan gejala menopause
– Meningkatkan daya ingat
- Mengurangi stress, dan kecemasan.
- Membangkitkan semangat hidup yang lebih besar.
- Meningkatkan daya penglihatan

JUS GOJI
Oleh Subhuti Dharmananda, Ph.D., Director, Institute for Traditional Medicine, Portland , Oregon


HARGA

200ML – RM37.00 /

700ML – RM121.90   




The Amazing Goji - Buah Lycium (Goji)
Buah Lycium (Goji) merupakan herba yang berasal daripada Lycium chinese dan Lycium barbarum, tumbuhan yang biasa di dapati di Asia Timur. Kulit akar tumbuhan-tumbuhan tersebut juga digunakan untuk perubatan di seluruh Asia Timur. Lycium merupakan famili Solanacea yang memberikan kita buah-buahan seperti lada, terung, ubi kentang, tomato dan lain-lain lagi. Buah ini dikenali oleh masyarakat Cina sebagai Goji, dan telah pun digunakan sejak zaman purba lagi, direkodkan seawal keujudan Chinese material medica dalam lingkungan 100A.

Goji dan Teks Perubatan Purba Cina
'GOJI' telah digunakan dalam Perubatan Tradisional oleh rakyat China selama 5000 tahun.

Terdapat beberapa teks perubatan Cina purba yang menyanjung faedah kesihatan yang mengagumkan daripada buah Goji ini. Berikut adalah antara teks perubatan tersebut:
Ö         Ben Cao Hui Yan menyatakan: "Goji meningkatkan Qi atau daya kehidupan, menyokong darah, menyuburkan 'yin' dan 'yang', membuang angin, merupakan herba yang sangat baik".
Ö         Ben Cao Bei Yao menyatakan: "Goji menyuburkan paru-paru, membuang angin, membersihkan hati, menguatkan buah pinggang untuk menyokong Qi, meningkatkan potensi seks, memperkuatkan otot dan tulang serta mencerahkan mata".
Ö         Ben Cao Gang Mu menyatakan: "Goji membuang Qi yang tidak baik daripada 5 organ, mengawal aliran tenaga penting, mencerahkan mata, menenangkan saraf, menjadikan hidup panjang umur".

Fakta Nutrisi Buah Goji Ningxia :  
Goji Ningxia mengandungi:
Ö         19 amino asid termasuk 8 yang diperlukan untuk hidup
Ö         21 unsur mineral termasuk germanium, unsur mineral anti kanser yang jarang-jarang ditemui dalam makanan
Ö         16% protein (6 kali ganda lebih tinggi berbanding dengan bee pollen)
Ö         Spektrum yang lengkap dengan antioksida Karotenoid , termasuk Beta-Karoten ( sumber yang lebih baik meskipun karot)
Ö         Zeaxanthin dan Lutein melindungi mata dan membaiki penglihatan. Buah Goji paling kaya dengan sumber karotenoid berbanding dengan semua jenis makanan yang ada
Ö         Vitamin C (500 kali ganda berbanding buah oren)
Ö         Vitamin B Komplex, perlu untuk menukarkan makanan kepada tenaga
Ö         Vitamin E , jarang-jarang ditemui dalam buah dan selalunya hanya ditemui dalam bijian dan benih
Ö         Beta-Sitosterol, dikenali sebagai agen anti-radang. Beta-Sitosterol juga merendahkan kolestrol dan digunakan untuk merawat masalah seksual mati pucuk dan masalah zakar yang membesar.
Ö         Essential Fatty Acids, diperlukan oleh tubuh untuk mengeluarkan hormon-hormon, dan melicinkan fungsi otak dan sistem saraf
Ö         Cyperone, memberi faedah kepada jantung dan merendahkan tekanan darah, melegakan ketidakselesaan ketika haid dan digunakan dalam rawatan kanser servik.
Ö         Solavetivone, sebatian anti-bakteria dan anti-kulat yang kuat
Ö         Physalin, sebatian semulajadi yang aktif terhadap semua jenis leukemia, juga digunakan dalam rawatan Hepatitis B di samping meningkatkan sistem imunisasi.
Ö         Betaine, digunakan oleh hati untuk mengeluarkan choline, sebatian yang mententeramkan ketakutan, meningkatkan memori, meningkatkan pertumbuhan otot dan melindungi penyakit hati berlemak (fatty liver). Betaine juga menyediakan kumpulan methyl dalam tindak balas tenaga dan boleh membantu mengurangkan paras homocysteine, iaitu faktor risiko utama dalam penyakit jantung. Ianya juga melindungi DNA.
Ö         Polysaccharides: LBP (Lycium Barbarum Polysaccharides) terbukti sebagai glykokonjugat, bermaksud merupakan sumber sel gula yang perlu ( essential cell sugars) yang luar biasa (Mannose, Xylose, Rhamnose, Glucose, Arabinose dan Galactose) yang perlu untuk fungsi imunisasi yang sempurna dan komunikasi intersellular. Hakikatnya, GOJI mungkin merupakan sumber glykonutrien yang terkaya pernah ditemui!

34 Sebab Mengapa Mesti Mengambil Goji oleh Dr Earl Mindell






Dr. Earl Mindell, R.Ph., Ph.D., is world-renowned as the Father of the Nutritional Revolution. A master herbalist and registered pharmacist, Dr. Mindell holds a Ph.D. in Nutrition. He has authored 50 books, including the Vitamin Bible with more than 10 million copies sold worldwide


Goji: THE HIMALAYAN HEALTH SECRET 
FROM THE WORLD'S LEADING NUTRITIONIST


Dr. Earl Mindell, R.Ph.,Ph.D., dikenali sedunia sebagai seorang Pakar Herba dan Ahli Farmasi berdaftar memberi 34 sebab mengapa mesti mengambil GOJI :-

  1. Goji memanjangkan usia, menghalang diri anda daripada tua sebelum masa menerusi tindakan anti-oksida yang tinggi.
  2. Goji meningkatkan tenaga dan kekuatan anda, terutamanya apabila melawan penyakit. 
  3. Goji menjadikan anda rasa dan kelihatan muda. Goji merangsang rembesan HGH ( Hormon Pertumbuhan Manusia), 'hormon remaja"
  4. Goji mengekalkan tekanan darah yang sihat.
  5. Goji mengurangkan risiko kanser.
  6. Goji mengurangkan kolestrol.
  7. Goji menormalkan gula dalam darah pada peringkat awal diabetes.
  8. Goji meningkatkan fungsi seksual dan merawat masalah seksual.
  9. Goji membantu mengurangkan berat badan.
  10. Goji melegakan sakit kepala dan pening.
  11. Goji melegakan insomnia dan tidur yang lebih nyenyak.
  12. Goji mengekalkan kesihatan mata dan penglihatan anda.
  13. Goji menguatkan jantung anda.
  14. Goji menghalang peroksidaan lipid ( yang menyebabkan sakit jantung).
  15. Goji meningkatkan halangan penyakit.
  16. Goji meningkatkan respon imunisasi (T-Cell, IL-2, IgA, IgG).
  17. Goji digunakan sebagai rawatan kanser.
  18. Goji menempatkan semula dan membaik pulih DNA (menghalang mutasi yang menyebabkan kanser).
  19. Goji menghalang tumbesaran tumor.
  20. Goji mengurangkan kesan toksik kemoterapi dan radiasi.
  21. Goji membina darah yang kuat, meningkatkan produksi sel-sel darah merah, sel-sel darah putih dan platelet, dan rawatan penyakit tulang sum-sum.
  22. Goji meningkat limfosit.
  23. Goji mengaktifkan enzim anti-radang.
  24. Goji menyokong fungsi hati yang sihat.
  25. Goji merawat simptom-simptom menapause.
  26. Goji menghalang loya di peringkat awal mengandung.
  27. Goji meningkatkan kesuburan.
  28. Goji menguatkan otot dan tulang anda.
  29. Goji menyokong fungsi buah pinggang.
  30. Goji meningkatkan memori dan memulih ingatan.
  31. Goji membantu batuk kering yang kronik.
  32. Goji menghilangkan tekanan dan gelisah.
  33. Goji meningkatkan keceriaan dan semangat anda.
  34. Goji membantu sistem penghadaman.

CARA PENGAMBILAN  : 2 sudu pagi dan 2 sudu malam
NOTA : Simpan di dalam Peti Sejuk selepas dibuka.  Jus ini tiada bahan pengawet.

Dapatkan Produk berkualiti ini.Hubungi kami sekarang:
Fiza-012 261 6946 / Suhaimi-016 6546559
(Pengedar amat diperlukan.  Berminat untuk menjana pendapatan boleh menghubungi nombor diatas)

TESTIMONI GOJI



APA KATA MEREKA TENTANG GOJI???


Adakah Goji Merupakan Antioksida Yang Kuat?
Apabila kita meningkat tua, paras lipid peroksida dalam darah kita meningkat, manakala paras-paras pelindung-kesihatan antioksida, seperti superoxide dismutase ( SOD ) menurun. Dalam kajian klinikal mereka yang mengamalkan Goji, SOD dalam darah meningkat sebanyak 48% manakala hemoglobin meningkat sebanyak 12%. Baiknya, aras lipid peroksida menurun sebanyak 65%.

Bolehkah Goji Menghalang Pertumbuhan Tumor?
Daripada Julai 1982 hingga Januari 1984 ( No, Pendaftaran 870303 ), Institut Pemeriksaan Dadah Ningxia telah mengendalikan ujikaji klinikal menggunakan pemeriksaan multi-index. Kesimpulannya buah-buah dan pedisel-pedisel Goji berkesan dalam meningkatkan sel-sel darah putih, melindungi hati dan melegakan hipertensi. Ekstrak buah-buah Goji menghalang pertumbuhan tumor dalam tikus sebanyak 58%, dan protein dalam Goji menunjukkan tindakan seperti insulin yang berkesan dalam meningkatkan dekomposisi lemak dan mengurangkan gula dalam darah.

Bolehkah Goji Melambatkan Penuaan?
Ujikaji klinikal oleh Institut Ningxia ( No. Pendaftaran 870306 ), daripada Oktober 1982 hingga Mei 1985) mengkaji kesan-kesan Goji ke atas darah para sukarelawan yang berumur. Keputusannya telah diumumkan oleh Suruhanjaya Teknologi dan Saintifik Negara China , dan penulisnya membuat kesimpulan bahawa Goji menyebabkan darah mereka yang berumur telah kembali menjadi lebih muda dengan ketaranya.




TESTIMONI PENGAMAL GOJI

”Sebelum ini, saya menghidap penyakit lumpuh & strok. Sejak menggunakan Goji sejak 17 Oktober 2009, penyakit saya beransur pulih dan keadaan kesihatan buah pinggang saya pun semakin baik..”
En Majeed Bin Darus, Perlis 

” Masalah saya ialah selalu sakit pinggang. Bermacam ubat tradisional saya cuba langsung tidak berkesan. Jadi, saya menggunakan Goji Cofee with Eucommia. Setelah mengamalkan selama 3 bulan, badan saya menjadi ringan & sakit pinggang semakin berkurang.”
En Abdul Rahman Bin Saad, Permatang Pauh, Pulau Pinang 

“Saya bekerja sebagai pegawai kerajaan. Apabila kerap menghadiri majlis keraian, saya kerap dihidangkan dengan masakan yang sedap & manis. Hasilnya, saya menghidap penyakit darah tinggi, kolestrol tinggi, gout & kaki bengkak. Tahun 2007, saya menghidap kencing manis pula & paras gula bertambah. Saya mencuba bermacam-macam ubat tradisional, hasilnya langsung tiada malah kerap mengantuk & badan tidak bermaya. Jadi, setelah diperkenalkan Goji Cofee with Eucommia, Yang Yen Bao & Teh Rooibos kepada saya, darah tinggi & kolestrol saya berkurangan, gout & kencing manis beransur pulih malah kaki saya tidak bengkak lagi. Inilah keajaiban Goji. Daripada susah bergerak untuk sembahyang, sekarang saya boleh bergerak secara normal. Alhamdulillah..”
Ustaz Kassim Bin Ahmad, Pesara Kerajaan, Alor Setar, Kedah 

“Sejak berumur 42 tahun, kulit saya kerap gatal seluruh badan terutama bahagian kaki. Apabila kerap menggaru, ia menjadi kudis & bernanah. Saya turut menghidap penyakit kencing manis. Sehingga tahun 2007, seorang hamba Allah memperkenalkan saya dengan produk Goji. Saya pun mencuba dan akhirnya selepas cek dengan doktor, tahap kencing manis berkurang dari 30 ke 16 dalam hanya seminggu. Kulit saya yang berkudis menjadi kering. Saya bersyukur kerana dapat menjalani kehidupan dengan lebih selesa semula..”
En Wan Mohd Zuwawi B Hj Wan Abdullah (64tahun), Kg Selising, Kelantan. 

“Saya telah menghidap kencing manis selama 20 tahun. Ketika berada di hospital, saudara saya telah memperkenalkan produk Goji kepada saya. Ia menjadi amalan saya di hospital. Tanpa dijangka, doktor mengesahkan tahap kencing manis saya semakin berkurangan & mereka amat terkejut apabila memaklumkan kesannya kerana mengamalkan produk Goji. Malah, kandungan kolestrol semakin menurun. Paling menarik dalam usia sebegini, bila tidak makan, badan saya tetap bertenaga, tidak letih & tidak lapar. Tekanan darah pun makin molek & berat badan sudah berkurangan. Syukur..”
Kak Zah (Penghidap kencing manis), Bandar Pasir Puteh, Kelantan 

”Semasa mengandung, saya menderita kerana disahkan menghidap penyakit buah pinggang. Tanpa membuang masa, ayah saya terus memperkenalkan produk Goji Soya & Eucommia Leaf Tea sepanjang tempoh itu. Saya telah mencuba sebanyak dua kotak Goji Soya & sekotak Eucommia Leaf Tea. Hasilnya, penyakit saya beransur pulih & selamat melahirkan anak. Terima kasih Health Builders..”
Shasha Bt Zainuddin (Penghidap buah pinggang), Kelantan



KETUMBUHAN DALAM OTAK (BRAIN TUMOR)
Sejak umur 8 bulan, saya selalu sakit.   Pandangan menjadi kabur serta tidak jelas. Teraba-raba, tak macam kanak-kanak normal. Masa umur 1 tahun, doktor kesan dan bagi tau, ada ketumbuhan dalam otak (brain tumor). Ia akan menjejaskan mata dan pandangan saya.    Dia suruh saya ‘operate’.
Pembedahan pertama di bahagian hidung dibuat masa umur 1 tahun. Lepas 2 bulan, pembedahan kali kedua di atas dahi pulak. Masa tu, buat rawatan ‘chemotherapy’. Akibatnya, mata kiri terjejas teruk, lama-lama tak nampak langsung. Mata kanan pun kabur.

Umur 11 tahun, saya buat pembedahan ketiga. Dan umur 16 tahun, keempat. Masa buat rawatan susulan, doktor pakar beritahu keadaan mata saya bertambah teruk.
Pada bulan Disember 2007, datuk saya terbaca tentang khasiat ‘Goji’ dalam katalog Health Builders.Sebelum berangkat ke Mekah, atuk telah membeli 4 kotak Goji Soya. Atuk pesan kepada saya untuk amal minumnya pagi dan petang.
Pada 22 Februari 2008, masa buat pemeriksaan susulan, doktor beritahu keadaan mata saya bertambah baik. Dia juga bagi tau saya kena tukar cermin mata yang saya pakai kepada yang baru. Hanya kurang 2 bulan amal minumnya, saya dah rasa ada perubahan.
Sekarang pandangan saya bertambah baik, saya juga rasa bertenaga. Saya akan terus minumnya. Goji Soya Health Builders baik untuk kesihatan, terutama untuk kanak-kanak.
Mohammad Muslihuddin Bin Nahizan Hj Tohid Othman (datuk)
Tel: 019-2707486
---------------------------------------------------------------------------------------------
KANSER OTAK
Asalnya kanser hidung. Selama 2 tahun, saya hidap selsema. Tidur malam, hidung tersumbat. Bila cuaca panas, hidung berdarah. Saya suspek resdung. Pada 2004, keadaan tambah kronik. Mata sebelah kanan rasa gatal, berpinar dan kabur, lepas tu hilang penglihatan. Hidung masih berdarah.
Saya jumpa pakar di HKL. Saya disyor membuat ‘radiotherapy’ sebanyak 33 kali. Lepas 5 sesi, saya tak boleh makan langsung. 4 bulan, saya tak sentuh nasi. Sungguh menyeksakan!
Bulan April, masa membuat rawatan bulanan E.N.T, doktor berjaya mengesan sesuatu – penyakit yang saya hadapi telah merebak ke otak. Saya disyor membuat ‘chemotherapy’ pula sebanyak 6 kali.
Semasa membuat ‘chemo’, kawan saya telah mengesyorkan ‘Goji’, Eucommia Leaf Tea, dan Minyak Kelapa Dara Health Builders. 3 hari selepas mengambilnya, mata kanan saya mula berdenyut-denyut. Keadaan badan saya juga penuh bertenaga. Memang di luar jangkaan saya!
Doktor juga mengesahkan keadaan penyakit saya bertambah baik. Masa ‘chemo’, saya tak rasa muntah, rambut pun tak gugur. Produk ‘Goji’, Eucommia Leaf Tea dan Minyak Kelapa Dara Health Builders memang berkesan!
Terima kasih kepada Encik Mohd Zaki Abnan, yang telah memperkenalkan produk hebat tersebut kepada saya. Juga terima kasih kepada Health Builders.
Muhd Shahril Bin Kamaruzzaman
Tel: 017-2415403
---------------------------------------------------------------------------------------------
G6PD (Daya Tahan Darah Tidak Kuat)
Anak saya hidap G6PD sejak lahir. Penyakit keturunan ini mengakibatkan darah cepat pecah. Dia tidak boleh makan jenis-jenis kekacang, ubat sembarangan, atau terdedah pada ubat nyamuk. Kalau makan atau terkena ubat nyamuk, matanya akan bertahi, berkudis di badan dan cepat luka bila kena garu. Saya terpaksa beri lebih tumpuan kepadanya.
Masa umur 2 tahun, saya bagi anak saya minum Goji Soya Health Builders, setelah diperkenalkan oleh seorang Stokis. Selepas beri minum hanya 2 kali, saya nampak ada perubahan. Tindak balasnya ketara. Banyak kudis timbul, nanah keluar.
Melihatkan tanda yang positif, saya terus bagi anak saya minum. Lebih kurang 3 bulan, kesihatannya bertambah baik. Sekarang kalau luka bila digaru, ia akan cepat baik; kudis pun tak ada lagi.
Goji Soya Health Builders hebat!
Muhammad Abbas Bin Azhar, 2 tahun 10 bulan
Mariam Abd ghani (ibu)
Tel: 013-9042544
---------------------------------------------------------------------------------------------
TIDAK BERMAYA, TIDAK BERTENAGA
Sebelum ini, saya selalu rasa letih dan tidak sihat. Sakit kepala, sakit urat saraf, demam dan batuk. Hari pertama minum produk Goji Health Builders, saya rasa perubahan. Muka saya jadi merah lepas setengah jam. Keadaan saya bertambah baik. Segar, cergas, tidak letih malah sihat dan bertenaga.
Produk Goji Health Builders mempunyai khasiat kebaikan dan berkesan.
Shamsuddin Arshad
Tel: 019-2570211
---------------------------------------------------------------------------------------------
SLIPPED DISC (Masalah Kedudukan Tulang Belakang Serius)
Dulu, saya menderita masalah ‘Slipped Disc’. Akibatnya saya mengalami masalah lemah tenaga batin; sebelah kaki pula diserang penyakit saraf. Dari peha hingga ke hujung jari kaki, ia mengecil dan mengecut. Lebih menakutkan, doktor mengesahkan bahawa ia tidak akan pulih.
Saya disyor minum produk Goji Health Builders. Selang beberapa hari, saya rasa ada perubahan. Rasa sakit di bahagian tulang belakang mula beransur hilang. Saya bertambah sihat, cergas dan bertenaga. Kaki saya yang mengecut jadi seperti normal. Hingga hari ini, saya masih mengamalkannya.
Saya akan terus minum produk Goji sebagai makanan kesihatan utama. Goji Health Builders memang berkesan!
Mohd Sham Abdullah
Tel: 016-3248432

Tiada ulasan:

Catat Ulasan